Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Sobre
Sobre a Revista
Equipe Editorial
Submissões
Contato
Edição atual
Edições anteriores
Search
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 68 (2024): Benjamin Constant v. 30 n. 68
Vol. 30 No. 68 (2024): Benjamin Constant v. 30 n. 68
Artigos aprovados no fluxo contínuo, entre 2023 e 2024
Published:
2024-09-25
Expediente
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial – Artigos do Fluxo Contínuo 2024
Rodrigo Agrellos Costa, Diego Fernandes Coelho Nunes
PDF (Português (Brasil))
Essay and bibliography review
Maker Culture to the Science Education for visual impaired people:
A study of the Brazilian scenario
Priscila Valdênia dos Santos, Daniel de Jesus Melo dos Santos, Ma
1-21 e306801
PDF (Português (Brasil))
Articles
A A contribution to braille text production using 3d printing
Welber Duarte dos Santos, Naiara Miranda Rust
1-18 e306802
PDF (Português (Brasil))
Tactile floor plan puzzle: an assistive tecnhology resource for visually impaired students
Sérgio Renato Mendes Martins, Aires Conceição Silva
1-21 e306803
PDF (Português (Brasil))
A blind cosmology on celestial phenomena
Marcelo Luiz Bezerra da Silva, Eder Pires de Camargo
1-23 e306804
PDF (Português (Brasil))
Interdisciplinary teaching sequence for sighted and low vision students – an inclusive proposal
Monica de Lima Bastos, Valéria Cristina da Silva Corrêa Dias, Maria Angélica Barbosa de Souza
1-15 e306805
PDF (Português (Brasil))
The discourse on public policies related to the education of people with visual impairments in the first Brazilian Magazine for the Blind (RBC)
Jefferson Gomes de Moura, Evelyn Goyannes Dill Orrico, Eliezer Pires da Silva
1-17 e306809
PDF (Português (Brasil))
Experience Reports
Promoting socialization and inclusion of a blind student through an adapted braille card game: a Review of Powers and Roots
Aline de Souza Muniz, Thaís Philipsen Grützmann, Vanessa Silva da Luz
1-19 e306806
PDF (Português (Brasil))
Implantação de serviços de reabilitação da pessoa com deficiência visual na 7ª região de saúde do Rio Grande do Norte
Luzia Guacira Santos Silva
1-18 e306807
PDF (Português (Brasil))
Tactile symbols for teaching geometric optics to students with visual impairment
Adriana Gomes Dickman, Maria Luiza Barbosa Pertence
1-22 e306808
PDF (Português (Brasil))
Editorial - Dossiê Temático “A produção científica voltada à acessibilidade da pessoa com deficiência visual no contexto escolar: um recorte regional”
Maria do Carmo Lobato da Silva, Márcia Duarte Galvani, Rosinete dos Santos Rodrigues
PDF (Português (Brasil))
The understanding of writing and reading of visually impaired individuals: a teacher’s perspective
Rosinete dos Santos Rodrigues, Ana Maria da Costa
1-12 e306810
PDF (Português (Brasil))
In-service Mathematics teacher training: activity planning for students with visual impairment
Geisa Veregue, Márcia Duarte Galvani
1-22 e306811
PDF (Português (Brasil))
Barriers experienced by blind public servants in a public institution in Minas Gerais
Nadir Rodrigues dos Santos, Josiane Pereira Torres
1-17 e306812
PDF (Português (Brasil))
Teaching braille writing and reading in emergency remote education: the effects of teacher performance
Kelly Guedes Soares, Márcia Duarte Galvani
1-22 e306813
PDF (Português (Brasil))
Formative experiences in the development of accessible resources for Braille literacy in congenitally blind children
Maria do Carmo Lobato da Silva, Marcinete Ferreira Moreira, Roseli de Mira Cordeiro, Uedio Robds Leite da Silva
1-17 e306814
PDF (Português (Brasil))
Editorial - Dossiê Temático "Educação Física, Jogos e Atividades Físicas para Pessoas com Deficiência Visual"
Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior, Graciele Massoli Rodrigues
PDF (Português (Brasil))
Baixa visão e Educação Física Escolar: a efetivação de práticas pedagógicas inclusivas
Paulo Clepard Silva Januario, Diego Faria de Queiroz, Graciele Massoli Rodrigues
1-21 e306815
PDF (Português (Brasil))
(Re)CREATE inclusive practices for people with visual impairments in physical activities and sport
Maria João Carvalheiro Campos
1-13 e306816
PDF (Português (Brasil))
Training of Physical Education teachers for teaching students with visual impairments: perceptions and experiences in the inclusive school context
Fernanda Carolina Toledo da Silva, Milena Pedro de Morais, Renata Matheus Willig
1-14 e306817
PDF (Português (Brasil))
Teacher training in and for an inclusive perspective: making voices visible from Physical Education graduates with low vision
Michele Pereira de Souza da Fonseca, Maria Luiza Mendes Santos, Samara Oliveira Silva
1-18 e306818
PDF (Português (Brasil))
The Practice of yoga during times of social isolation: limits and possibilities related to the life quality of individuals with visual impairment
Julia Mofati Azevedo, Rayanne Rodrigues de Freitas, José Francisco Chicon, Maria das Graças Carvalho Silva de Sá
1-22 e306819
PDF (Português (Brasil))
Injuries in judo athletes with visual impairment: psychological implications
Regina Brandao, Mateus Manzini, Ciro Winckler
1-15 e306820
PDF (Português (Brasil))
Chess for people with visual impairment: knowledge from a unique day at the Benjamin Constant Institute
Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior
1-15 e306821
PDF (Português (Brasil))
University students with visual impairments and physical activity during the covid-19 pandemic
Phelipe Lins de Moura, Samuel da Silva Wanderley, Neiza de Lourdes Frederico Funes
1-16 e306822
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians