Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Sobre
Sobre a Revista
Equipe Editorial
Submissões
Contato
Edição atual
Edições anteriores
Search
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 68 (2024): Benjamin Constant v. 30 n. 68
Vol. 30 No. 68 (2024): Benjamin Constant v. 30 n. 68
Artigos aprovados no fluxo contínuo, entre 2023 e 2024
Published:
2024-09-25
Editorial
Editorial – Artigos do Fluxo Contínuo 2024
Rodrigo Agrellos Costa, Diego Fernandes Coelho Nunes
PDF (Português (Brasil))
Essay and bibliography review
Maker Culture to the Science Education for visual impaired people:
A study of the Brazilian scenario
Priscila Valdênia dos Santos, Daniel de Jesus Melo dos Santos, Ma
1-21 e306801
PDF (Português (Brasil))
Articles
A A contribution to braille text production using 3d printing
Welber Duarte dos Santos, Naiara Miranda Rust
1-18 e306802
PDF (Português (Brasil))
Tactile floor plan puzzle: an assistive tecnhology resource for visually impaired students
Sérgio Renato Mendes Martins, Aires Conceição Silva
1-21 e306803
PDF (Português (Brasil))
A blind cosmology on celestial phenomena
Marcelo Luiz Bezerra da Silva, Eder Pires de Camargo
1-23 e306804
PDF (Português (Brasil))
Interdisciplinary teaching sequence for sighted and low vision students – an inclusive proposal
Monica de Lima Bastos, Valéria Cristina da Silva Corrêa Dias, Maria Angélica Barbosa de Souza
1-15 e306805
PDF (Português (Brasil))
The discourse on public policies related to the education of people with visual impairments in the first Brazilian Magazine for the Blind (RBC)
Jefferson Gomes de Moura, Evelyn Goyannes Dill Orrico, Eliezer Pires da Silva
1-17 e306809
PDF (Português (Brasil))
Experience Reports
Promoting socialization and inclusion of a blind student through an adapted braille card game: a Review of Powers and Roots
Aline de Souza Muniz, Thaís Philipsen Grützmann, Vanessa Silva da Luz
1-19 e306806
PDF (Português (Brasil))
Implantação de serviços de reabilitação da pessoa com deficiência visual na 7ª região de saúde do Rio Grande do Norte
Luzia Guacira Santos Silva
1-18 e306807
PDF (Português (Brasil))
Tactile symbols for teaching geometric optics to students with visual impairment
Adriana Gomes Dickman, Maria Luiza Barbosa Pertence
1-22 e306808
PDF (Português (Brasil))
Editorial - Dossiê Temático “A produção científica voltada à acessibilidade da pessoa com deficiência visual no contexto escolar: um recorte regional”
Maria do Carmo Lobato da Silva, Márcia Duarte Galvani, Rosinete dos Santos Rodrigues
PDF (Português (Brasil))
The understanding of writing and reading of visually impaired individuals: a teacher’s perspective
Rosinete dos Santos Rodrigues, Ana Maria da Costa
1-12 e306810
PDF (Português (Brasil))
In-service Mathematics teacher training: activity planning for students with visual impairment
Geisa Veregue, Márcia Duarte Galvani
1-22 e306811
PDF (Português (Brasil))
Barriers experienced by blind public servants in a public institution in Minas Gerais
Nadir Rodrigues dos Santos, Josiane Pereira Torres
1-17 e306812
PDF (Português (Brasil))
Teaching braille writing and reading in emergency remote education: the effects of teacher performance
Kelly Guedes Soares, Márcia Duarte Galvani
1-22 e306813
PDF (Português (Brasil))
Formative experiences in the development of accessible resources for Braille literacy in congenitally blind children
Maria do Carmo Lobato da Silva, Marcinete Ferreira Moreira, Roseli de Mira Cordeiro, Uedio Robds Leite da Silva
1-17 e306814
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians