Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Sobre
Sobre a Revista
Equipe Editorial
Submissões
Contato
Edição atual
Edições anteriores
Search
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 67 (2023): Estudos sobre educação matemática e deficiência visual - parte II
Vol. 29 No. 67 (2023): Estudos sobre educação matemática e deficiência visual - parte II
Publicação fechada em 11/08/2023.
Published:
2023-08-14
Expediente
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Apresentação do dossiê temático e Palavras da Comissão Editorial
Agnaldo da Conceição Esquincalha, Daiana Pilar Andrade de Freitas Silva, Rodrigo Agrellos Costa
PDF (Português (Brasil))
Thematic dossier
International overview of publications on mathematics education for blind learners
Cátia Aparecida Palmeira, Elcio Pasolini Milli
1-14 e296701
PDF (Português (Brasil))
The process of forming identifiable representations for teaching the quadratic function to blind students
LUIS FERNANDO FERREIRA DE ARAÚJO, Rogério de Aguiar
1-21e296702
PDF (Português (Brasil))
Golden Material in Mathematics Education
Reports with blind and/or low vision
Maria Adelina Raupp Sganzerla, Marlise Geller
1-20 e296703
PDF (Português (Brasil))
Redesign of teaching material in perspective of Universal Design
Anderson Roges Teixeira Góes, Gabrieli Jaguszewski da Silva, Márcia Regina Silva Berbetz
1-20 e296704
PDF (Português (Brasil))
Perspectives of undergraduate students in Mathematics after an experience with a blind student of pedagogy and didactic materials for inclusion
Salete Maria Chalub Bandeira, Luana Silva dos Santos
1-19 e296705
PDF (Português (Brasil))
The teaching of Mathematics to students with blindness in the pandemic period
experiences and perceptions of the teacher
Esthela de Oliveira Santos Godoi, Gisela Maria da Fonseca Pinto
1-23 e296706
PDF (Português (Brasil))
Developing trigonometry skills by blind studentes
Evanilson Landim, Lícia de Souza Leão Maia, Wilma Pastor de Andrade Sousa
1-16 e296707
PDF (Português (Brasil))
Semiotic representation registers and universal design for learning
A possible approach for learning blind students
Daiana Zanelato dos Anjos, Clélia Maria Ignatius Nogueira
1-16 e296708
PDF (Português (Brasil))
Exploring the concept of area and perimeter through the use of materials and resources accessible to students with visual impairments
Luana Sampaio, Fábio Bernardo
1-15 e296709
PDF (Português (Brasil))
Essay and bibliography review
Bibliographic search in research databases
The scarcity of work on multiple disability associated with visual impairment
Bárbara Braga Wepler, Dayana Miranda dos Santos Bandeira, Ivan Finamore Araújo, Maria do Socorro Fortes de Oliveira, Renata Martins de Oliveira, Yole Matias Silveira de Assis Krüger
1-13 e296710
PDF (Português (Brasil))
The use of interactive tactile puzzle in Geography teaching for visually impaired students
A systematic literature review
Dirlan Justino Lece da Silva
1-13 e296711
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians