Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Sobre
Sobre a Revista
Equipe Editorial
Submissões
Contato
Edição atual
Edições anteriores
Search
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 65 (2022): Educação de pessoas com deficiência visual em Ciências da Natureza na perspectiva inclusiva: possibilidades e desafios
Vol. 28 No. 65 (2022): Educação de pessoas com deficiência visual em Ciências da Natureza na perspectiva inclusiva: possibilidades e desafios
Publicação em fluxo contínuo. Número fechado em 30/01/2023.
Published:
2023-01-30
Expediente
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Apresentação do dossiê temático e Palavras da Comissão Editorial
Michele Waltz Comarú, Douglas Christian Ferrari de Melo, Décio Nascimento Guimarães, Bianca Della Líbera
PDF (Português (Brasil))
Thematic dossier
Experimental activities for students with visual impairment
reflections from the Studies of Disability in Education
Ana Paula Boff, Anelise Maria Regiani
1-23 e286501
PDF (Português (Brasil))
Analysis of accessibility conditions for visually impaired students of experimental activities present in Chemistry textbooks
Lucas Maia Dantas, Amélia Rota Borges de Bastos, Márcia Von Frühauf Firme
1-24 e286502
PDF (Português (Brasil))
Science teaching for visually impaired students
experience reports
Josana Carla Gomes Silva, Júlia Lins Benedito de AZEVEDO, Valquíria Perassolo, Rosimeire Maria Orlando
1-22 e286503
PDF (Português (Brasil))
Analog modeling for teaching chemical stoichiometry to visually impaired students
the stoichiometric sandwich’s didactic resource
Alexandre da Silva Ferry, Núbia Silva Schmidt, Luciana Paula de Assis
1-23 e286504
PDF (Português (Brasil))
Face to face with parasites
an interactive game for blind students
Anne Paulino Bajur, Andréa Carla Leite Chaves, Adriana Gomes Dickman
1-15 e286505
PDF (Português (Brasil))
Inclusive kinematics
Rogerio Junqueira Prado, Henrique Alberto Moura
1-19 e286506
PDF (Português (Brasil))
Science and biology teaching for visually impaired people
issues and challenges during the COVID-19 pandemic
Evani Batista Gomes, Thalissa Gabriele Teixeira Lopes, Rodrigo Cerqueira do Nascimento Borba
1-16 e286507
PDF (Português (Brasil))
Teaching Chemistry for visually impaired students and the right to learning as part of the right to education
Laís Perpetuo Perovano, Douglas Christian Ferrari de Melo
1-14 e286508
PDF (Português (Brasil))
Articles
Inclusion of a student with visual impairment in a supervised internship, analysis according to Grounded Theory principles
Leticia Sauer Leal Pereira, Raquel Ruppenthal, Mara Regina Marzari
1-18 e286509
PDF (Português (Brasil))
Life story in training memoirs of a blind teacher
Luciana de Jesus Botelho Sodré dos Santos
1-20 e286510
PDF (Português (Brasil))
Proposal for the construction of tactile models for people with visual impairments applicable to remote teaching
Érika Medina de Medeiros
1-18 e286512
PDF (Português (Brasil))
Critical review
Histórias de vida de indivíduos com surdocegueira adquirida
Allan Rocha Damasceno
1-5 e286511
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians