Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Sobre
Sobre a Revista
Equipe Editorial
Submissões
Contato
Edição atual
Edições anteriores
Search
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 66 (2023): Estudos sobre educação matemática e deficiência visual - parte I
Vol. 29 No. 66 (2023): Estudos sobre educação matemática e deficiência visual - parte I
Publicação fechada em 30/06/2023
Published:
2023-06-30
Expediente
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Apresentação do dossiê temático e Palavras da Comissão Editorial
Agnaldo da Conceição Esquincalha, Daiana Pilar Andrade de Freitas Silva, Rodrigo Agrellos Costa
PDF (Português (Brasil))
Thematic dossier
Including is not just being inside, it is participating
the blind-seer interaction and teachers' perception of solving combinatorial problems
Flávia Myrella Tenório Braz, Rute Elizabete de Souza Rosa Borba, Jaqueline A. F. Lixandrão Santos
1-21 e296601
PDF (Português (Brasil))
Reflections on a Manipulable Material Destined for Teaching Arithmetic Means for Blind Students
Stephany Maria Pereira da Silva, Liliane Maria Teixeira Lima de Carvalho
1-18 e296602
PDF (Português (Brasil))
Teaching Mathematics for people with visual disabilities
Some reflections on/in Specialized Educational Service
Joyce Braga, Fernanda Malinosky Coelho da Rosa
1-20 e296603
PDF (Português (Brasil))
Unraveling shapes for everyone
Learning geometry in an inclusive classroom
Ana Paula Sartori Gomes, Lilian Spieker Rodrigues de Lima, Silvia Teresinha Frizzarini, Elisandra Bar de Figueiredo
1-19 e296604
PDF (Português (Brasil))
TEACHER NARRATIVES ON MATHEMATICS TEACHING TO STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENT IN REMOTE CONTEXT
Wagner Rohr Garcez , Agnaldo da Conceição Esquincalha
1-14 e296605
PDF (Português (Brasil))
Adaptations of mathematical games in Higher Education for visual disability students
Flávia Barbosa da Silva Dutra, Alícia Carrilho Gomes, Beatriz Carvas Mello, Mariana Farinha Lasmar, Millena Coelho dos Santos, Rayane Pereira do Nascimento, Sérgio Balsante Santana, Thalia Oliveira Lima
1-18 e296606
PDF (Português (Brasil))
Adapted Floor Plan
Proposals of pre-service teachers in Mathematics at a Distance
Thais Philipsen Grutzmann
1-21 e296607
PDF (Português (Brasil))
A A systematic literature review at an international level
Statistical graphs and blind students
Mayra Darly da Silva, Liliane Maria Teixeira Lima de Carvalho
1-15 e296608
PDF (Português (Brasil))
Articles
Guidelines for the production of teaching material for visual stimulation of children with low vision aged between zero and three years and eleven months
Fausto Maioli Penello, Vagner Santos da Cruz
1-22 e296609
PDF (Português (Brasil))
Experience Reports
Audio description in teaching Brazilian Sign Language to a low vision person
A teaching experience at the service of inclusive education
Adriana da Paixão Santos, Elisangela Oliveira Matos
1-13 e296610
PDF (Português (Brasil))
The boy and the world: Geography teaching and inclusive education for visually impaired students
Marcio Pereira Barreto, Danielly Cristina R. Salviano Almeida
1-19 e296611
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians